Εμπαιγμός από την κυβέρνηση και για την ακρίβεια – Επικοινωνιακή φούσκα τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Σκρέκας

Εμπαιγμό προς την ελληνική κοινωνία συνιστούν τα μέτρα κατά της ακρίβειας που ανακοίνωσε ο Κώστας Σκρέκας κατά την εξειδίκευση των μέτρων, καθώς αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό.

Ακόμη και η πολυδιαφημισμένη παρέμβαση για το βρεφικό γάλα αποτελεί επικοινωνιακή φούσκα, καθώς η κυβέρνηση αντί να προχωρήσει σε διατίμηση, περιορίστηκε στο να θέσει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους. Μάλιστα ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι το σύνολο των παρεμβάσεων θα τεθεί σε ισχύ τον Μάρτιο, δηλαδή σε δύο μήνες από τώρα. Όπως χαρακτηριστικά είπε, «οι τιμές βασικών προϊόντων όπως το βρεφικό γάλα θα μειωθούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ από την έναρξη εφαρμογής αυτών των μέτρων. Τα μέτρα αυτά θα πρέπει να εφαρμοστούν εντός Μαρτίου το αργότερο. Δίνουμε ένα χρόνο περίπου 40-50 ημέρες για να προσαρμόσουν οι προμηθευτικές εταιρείες τις εμπορικές πολιτικές και τις νέες τιμές και αυτές να περάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ».

Ειδικότερα, ο Κώστας Σκρέκας μεταξύ άλλων ανακοίνωσε τα εξής μέτρα:

«Πρώτο μέτρο. Μειώνουμε παροχές προς τα σουπερμάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.

Συγκεκριμένα, περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

Δεύτερο μέτρο. Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις για να αποτρέψουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις.

Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς, για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.

Τρίτο μέτρο. Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές, net pricing. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.

Τέταρτο μέτρο. Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%».

Δείτε επίσης: Παρακολουθούν άπραγοι την ακρίβεια: Mέτρα-ασπιρίνες από τον Μητσοτάκη

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί